Met dit receptenboek, met Mijn Eigen Lijn recepten, wordt afvallen een feestje!
Gratis Download

Page content

Koolhydraatarm weekmenu

Koolhydraatarm weekmenu

Wil je eens een weekje een koolhydraatarm menu proberen?
Ervaar hoe gemakkelijk het vol te houden is. En hoe smakelijk je nog steeds kunt eten!

Speciaal voor jou, een voorbeeld van een koolhydraatarm dieet weekmenu:

Eigenlijk is het heel simpel. Koolhydraten zoveel mogelijk laten staan, terwijl de consumptie van groenten en eiwitten moet worden verhoogd. Onder koolhydraten verstaan we ook suikers uit fruit en producten zoals alcohol en zetmeelproducten.

Onderstaande voorbeelden uit het koolhydraatarm dieet weekmenu zijn de fases 1, 2, 3 en 4 van het Mijn eigen Lijn programma. Hierbij kun je zelf steeds kiezen uit het grote assortiment verschillende producten van het eiwitrijk dieet Mijn eigen Lijn en variëren door de (toegestane) groenten en producten uit het proteïne dieet toe te passen in je gezondere levensstijl om in balans te blijven. Als het goed is, blijf je goed op gewicht, nadat je kilo’s bent afgevallen met het koolhydraatarm dieet weekmenu van Mijn eigen Lijn. Probeer bij dit koolhydraatarm dieet weekmenu minimaal anderhalve tot twee liter te drinken per dag. Dit kan water, (kruiden)thee, Slimpy (aanmaaklimonade zonder suiker) of suikervrije frisdrank (maximaal twee glazen per dag) zijn.

Gezond afvallen begint met gezonde voeding, met koolhydraatarm eten en het eiwitdieet, waarmee je in ketose komt en de vetverbranding start (ketogeen dieet) en vele kilo’s verliest!

Hippocrates: “Laat voedsel uw medicijn zijn”.

Koolhydraatarm dieet weekmenu dag 1

Ontbijt: eiwitdrank of dessert Mijn eigen Lijn, bv cacaodrank, cappuccinodrank, wat je zelf het lekkerste vindt

Tussendoor: chocolade wafeltje Mijn eigen Lijn (of een low carb reep Mijn eigen Lijn zoals Caramel, Framboos, Vanille, Vanille-amandel, chocolade)

Lunch: twee special toast met phiadelfia light, filét american, plakjes tomaat, plakjes komkommer met beetje zout, peper; of jam, smeerkaas of chocolade hazelnootpasta Mijn eigen Lijn.

Tussendoor: een paar cherrytomaatjes of stukjes komkommer of een koekje/wafeltje Mijn eigen Lijn, of een kant en klaar drankje: choco; mokka, vanille, aardbei, mango of banaan

Diner: Spaghettie Bolognaise Mijn eigen Lijn met verse groenten zoals champignons, taugé, paprika, sla naar keuze, met 2-3 eetlepels koude (olijf)olie erover, aangelengd met beetje water, azijn, peper en zout.

Avond: dessert Mijn eigen Lijn zoals Aardbei, Chocolade, Vanille, Banaan, Caramel enz. enz. of je mag een zakje nootjes of Zippers chips Mijn eigen Lijn.

Koolhydraatarm dieet weekmenu dag 2

Ontbijt: Alpro Soja yoghurt met 2 eetlepels Muesli chocolade-caramel Mijn eigen Lijn.

Tussendoor: Speculoos koekjes Mijn eigen Lijn (of appel-kaneel- roodfruit- sinas- of chocoladekoekje)

Lunch: Omelet Bacon Mijn eigen Lijn, met groenten zoals champignons, paprika, taugé etc. Er mag een beetje Kikoman Soja-saus bij voor de smaak.

Tussendoor: Chocolade reep (Low Carb) of andere reep of wafeltje Mijn eigen Lijn

Diner: Chili Mijn eigen Lijn met verse groenten erbij zoals sperzieboontjes, salade naar keuze

Avond: Caramel- of Chocolade dessert Mijn eigen Lijn

Koolhydraatarm dieet weekmenu dag 3

Op deze dag zou je al in ketose kunnen zijn en kan het afvallen pas echt beginnen!

Ontbijt: 3 beschuiten Mijn eigen Lijn (wit of bruin) belegd met Jam Mijn eigen Lijn, of Phiadelfia Light Bieslook

Tussendoor: een kant en klaar drankje Mijn eigen Lijn (alle smaken!)

Lunch: Pannenkoek Naturel met verse groenten of juist Jam Mijn eigen Lijn

Tussendoor: een paar cherrytomaatjes of komkommer of een drankje, koekje, wafeltje Mijn eigen Lijn

Diner: Aardappelgehaktschotel (Parmentier) Mijn eigen Lijn met verse groenten, salade naar keuze

Avond: Abrikozendessert (of andere smaak) Mijn eigen Lijn

Koolhydraatarm dieet weekmenu dag 4

Ontbijt: 2 sneetjes brood Mijn eigen Lijn eventueel geroosterd met 2 hardgekookte eitjes (zonder dooier), opgesmukt met blaadjes sla, tomaat, peper en zout. Of met Phiadelfia Light (elke smaak is goed) of met Jam, smeerkaas of Chocolade Hazelnootpasta Mijn eigen Lijn.

Tussendoor: een gekookt eitje (zonder dooier) of een mokka wafeltje Mijn eigen Lijn

Lunch: Kip-Curry soep Mijn eigen Lijn (of welke andere soep dan ook Mijn eigen Lijn), eventueel een paar grissini’s (soepstengels) Mijn eigen Lijn.

Tussendoor: een halve komkommer met een beetje zeezout

Diner: Pizza met saus Mijn eigen Lijn, belegd met verse groenten. Hierbij een groene salade naar keuze.

Avond: Zippers (Chips) BBQ Mijn eigen Lijn.

Koolhydraatarm dieet weekmenu dag 5

Ontbijt: Rijstepap Vanille (of Havervlokken chocolade, vanille, appel-kaneel, esdoorn bruine suiker )

Tussendoor: kant en klaar drankje (chocolade, mokka, vanille, aardbei, banaan, mango enz)  Mijn eigen Lijn of koekje/wafeltje Mijn eigen Lijn

Lunch: Omelet Provencaalse kruiden Mijn eigen Lijn met verse groenten, peper, zout, een halve komkommer

Tussendoor: Crispy chocolade reep Mijn eigen Lijn

Diner: Kippensoep Mijn eigen Lijn (of andere soep naar keuze), groente naar keuze

Avond: Kaastoastjes Mijn eigen Lijn

Koolhydraatarm dieet weekmenu dag 6

Ontbijt: Toast Baquette Mijn eigen Lijn met Phiadelfia Light of Jam, smeerkaas of Chocolade Hazelnootpasta Mijn eigen Lijn

Tussendoor: Penny Chocolade wafel Mijn eigen Lijn (of andere smaak)

Lunch: Blinis (Zalm) Pannenkoek Mijn eigen Lijn met verse groenten of Jam Mijn eigen Lijn. Daarbij een salade naar keuze

Tussendoor: een kant en klaar drankje Mijn eigen Lijn (eigen keuze) of een stuk komkommer

Diner: Meatballs (of Kip-Nuggets, rijst, pasta penne of fusilli) Mijn eigen Lijn met verse groenten naar keuze, een salade van bv ijsbergsla, komkommer, radijs, tomaat.

Avond: BBQ-Soja nootjes Mijn eigen Lijn

Koolhydraatarm dieet weekmenu dag 7

Ontbijt: Creme Brulée dessert Mijn eigen Lijn (of een andere smaak naar keuze)

Tussendoor: Sandwich Ham-Kaas Mijn eigen Lijn

Lunch: Omelet Champignons Mijn eigen Lijn, met verse groenten en salade naar keuze

Tussendoor: Croutons knapperbolletjes, smaak knoflook of ui, bbq of chili

Diner: Chili con Carne Mijn eigen Lijn met roerbakgroenten naar keuze

Avondsnack: dessert Yoghurt met rode bessen Mijn eigen Lijn (of een andere smaak)

Dit koolhydraatarm dieet weekmenu is een voorbeeld. Je kunt in principe kiezen wat je zelf wilt en waar je van houdt uit het grote assortiment Mijn eigen Lijn.

Fases koolhydraatarm dieet weekmenu

  • Fase 1: is strikt: minimaal 4-5 maaltijden (en alles is een maaltijd wat je uit een verpakking haalt dus ook soep, drank, dessert enz.), aangevuld met toegestane groenten en de voedingssupplementen. (Duur: tot je 70% van je te verliezen gewicht kwijt bent)
  • Fase 2: is 2-3 per week beginnen met witvis zoals kabeljauwfilet, panga- tilapia of schol, aangevuld met 3-4 maaltijden Mijn eigen Lijn. (Duur: 1-2 weken) Als dit goed gaat (en je krijgt er geen last van), mag je dit uitbreiden naar alle dagen en alle soorten vis, dus ook zalm, garnalen, makreel, paling enz. (Duur: totdat je ongeveer op je gewicht bent)
  • Fase 3: is beginnen met koolhydraatarm brood met mager beleg; je mag de vis ook vervangen door een stukje kipfilet (en later door mager rundvlees zoals biefstukje of runderlapje), daarbij nog 2 maaltijden Mijn eigen Lijn. (Duur: ongeveer een week)
  • Fase 4: is beginnen met zuivel bv een bakje (magere) yoghurt, kwark of yoghurt, daarbij nog 1-2 maaltijden Mijn eigen Lijn. (Duur: ongeveer een week)
  • Stabilisatie Fase: het allerlaatste mag je fruit (vanwege de fruitsuikers) en je kunt, omdat het gemakkelijk is, voor de eiwitten (verzadiging) én omdat het heerlijk smaakt nog altijd een maaltijd (of versnapering) Mijn eigen Lijn blijven gebruiken.

Gebruik je eigen fantasie en kennis over het koolhydraatarm dieet om zelf je maaltijden samen te stellen. Bekijk hiervoor ook onze andere artikelen voor koolhydraatarm eten en eiwitrijk dieet: www.mijneigenlijnshop.nl. Gewicht reguleren door middel van een dieet dat arm is aan koolhydraten en rijk aan eiwitten is een kwestie van volhouden. Je hebt al snel een verzadigend gevoel, geen honger, maar toch zul je best wel eens in de verleiding komen. Als je in de fout gaat, gewoon verder gaan en de draad weer zo snel mogelijk oppakken!

Veel succes!

 

Comment Section

0 reacties op “Koolhydraatarm weekmenu

Plaats een reactie


*