Met dit receptenboek, met Mijn Eigen Lijn recepten, wordt afvallen een feestje!
Gratis Download

Page content

Eiwitdieet, de 4 fases

Het eiwitdieet, ofwel het proteïne dieet van Mijn eigen Lijn, is een veilige, snelle en verantwoorde manier om af te slanken. Als je de principes goed toepast zult u voorgoed van je overgewicht afkomen. Met dit verbeterd eiwitrijk dieet hebt u geen last van het zogenaamde jojo-effect.

Het eiwitdieet van Mijn eigen Lijn is eenvoudig te volgen en door de eenvoudig te bereiden producten is het gemakkelijk vol te houden. Mede door de zeer ruime keuze in producten (enkele honderden) verveelt het niet en is er voor ieder wat wils! Kijk eens in de webshop voor nieuwe producten en actuele aanbiedingen.

Werking van het eiwitdieet

Wanneer we teveel suikers/koolhydraten nuttigen, worden deze als vetten opgeslagen in ons lichaam. Het vormen van deze vetreserves is een natuurlijk mechanisme en legt het lichaam aan als reserve voor slechte tijden. Wanneer dit eiwitdieet correct wordt gevolgd, worden de hoeveelheid suikers en vetten in de voeding beperkt. Hierdoor zal het lichaam de suikers en de vetten die aanwezig zijn in ons lichaam gaan aanspreken.

Na het starten van het dieet, zal na 48 tot 72 uur, de aanwezige suikers in het lichaam opgebruikt zijn. Dan schakelt het lichaam over op vetverbranding, ook wel ketose genoemd. Bij de vetverbranding komen er ketonen vrij, waardoor men zich fit en energiek gaat voelen. Daarom wordt het ook wel eens het ketogeen dieet genoemd. Doordat men tijdens het eiwitdieet voldoende eiwitten blijft eten, dit in tegenstelling tot andere diëten, zal de spiermassa behouden blijven en is er geen sprake van het jojo effect.

Koolhydraten zijn dus eigenlijk een brandstof voor de ontwikkeling van energie. Wanneer je lichaam niet voldoende koolhydraten ter beschikking heeft om energie op te wekken, zoals bij het volgen van eiwitdieet, heeft het een andere bron nodig. Bij het eiwitdieet van Mijn eigen Lijn is dit precies wat er gebeurt: het lichaam gaat vet verbranden. De niet gebruikte deeltjes van vet heten ketonen en worden afgevoerd via de urine. Kenmerken bij het toepassen is dat u in ketose komt. Je hebt dan geen honger, mogelijk wel een slechte adem. Wanneer het eiwitdieet op een goede manier wordt gevolgd, worden de hoeveelheid suikers en vetten in de voeding beperkt. Hierdoor zal het lichaam de vetten en suikers die aanwezig zijn in ons lichaam gaan aanspreken.

Fase 1: de strikte fase van het eiwitdieet

In deze fase bestaat elke maaltijd uit een eiwitmaaltijd aangevuld met toegestane groenten. Het drinken van voldoende water zorgt ervoor dat de afvalstoffen die vrijkomen bij de vetverbranding, snel uit het lichaam worden verwijderd. In deze fase van het eiwitdieet mogen er geen koolhydraten worden genuttigd aangezien dit de vetverbranding zal onderbreken. Tijdens deze fase verlies je 50% van overgewicht en gebruik je 4 tot 5 hoogwaardige biologische producten van het eiwitdieet van Mijn eigen Lijn.

Fase 2: de gematigde fase van het eiwitdieet

Tijdens deze fase wordt de avondmaaltijd vervangen door een “gewone” maaltijd met vis, eventueel kip en groenten. Tijdens deze fase verlies je ongeveer 30% van het overgewicht.

Fase 3: de overgangs fase van het eiwitdieet

Tijdens deze fase wordt het ontbijt vervangen door een (koolhydraatarme) broodmaaltijd. Er worden dus weer wat koolhydraten en suikers genuttigd. Ook mag je kip en ander gevogelte en (rund)vlees. In deze fase van het eiwitdieet verlies je 15% van het overgewicht.

Fase 4: de stabilisatie fase van het eiwitdieet

Tijdens deze fase ga je over op normale voeding. Bijvoorbeeld een broodmaaltijd tijdens het ontbijt en de lunch en een normale avondmaaltijd. Als tussendoortjes worden nog steeds producten van het eiwitdieet Mijn eigen Lijn gebruikt.

Tijdens deze laatste fase is het gewichtsverlies klein en verlies je de laatste 5% van het overgewicht. Deze fase is echter erg belangrijk om het lichaam op het normaal voedingspatroon en de normale energieverbranding te brengen. De inname van koolhydraten, vetten en eiwitten moeten in balans zijn met de energie die het lichaam verbruikt. Dus eet wat je nodig hebt. Lees: wat je kunt verbranden.

    Comment Section

    0 reacties op “Eiwitdieet, de 4 fases

    Plaats een reactie


    *